O autorach | str. 7
Wprowadzenie | str. 9
Rozdział 1. Kompetencyjne testy sytuacyjne - trafne, ale niedoceniane | str. 15
Czym są kompetencyjne testy sytuacyjne? | str. 16
Skąd się wzięły testy sytuacyjne? | str. 18
Pięć przesłanek przemawiających za wykorzystaniem testów sytuacyjnych | str. 25
Czas na testy sytuacyjne | str. 28
Rozdział 2. Kilka ważnych faktów - trafność i rzetelność testów sytuacyjnych | str. 30
Czym jest efektywność pracy? | str. 31
Czym jest trafność narzędzi oceny? | str. 34
Czym jest rzetelność narzędzi oceny kompetencji? | str. 40
Co tak naprawdę mierzą testy sytuacyjne? | str. 43
Rozdział 3. Proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych w pigułce | str. 46
Czym jest jakość testów sytuacyjnych? | str. 46
Zanim zaczniesz | str. 49
Etapy tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych | str. 51
Z pamiętnika praktyka: naruszanie założeń testów sytuacyjnych | str. 56
Rozdział 4. Identyfikacja stanowiska i analiza pracy | str. 58
Produkty analizy pracy | str. 59
Proces analizy pracy | str. 63
Eksploracja stanowiska i wstępna lista zadań | str. 64
Walidacja, stworzenie pełnej listy zadań i identyfikacja KSAOs | str. 71
Przetworzenie zebranych danych | str. 73
Rozdział 5. Pozyskanie, sortowanie i selekcja incydentów krytycznych | str. 75
Produkty analizy incydentów krytycznych | str. 78
Krok 1. Pozyskanie incydentów krytycznych i wstępne sortowanie | str. 79
Krok 2. Sortowanie właściwe i selekcja incydentów krytycznych | str. 91
Rozdział 6. Konwersja incydentów w dylematy sytuacyjne | str. 95
Incydenty krytyczne a dylematy sytuacyjne | str. 95
Czym się charakteryzują dylematy sytuacyjne? | str. 96
Rozdział 7. Stworzenie, ocena i selekcja reakcji oraz określenie formatu odpowiedzi i klucza oceny testu | str. 107
Krok 1. Pozyskanie i opracowanie reakcji na dylematy | str. 108
Krok 2. Określenie formatu pytania/odpowiedzi na dylematy | str. 115
Krok 3. Ocena efektywności każdej reakcji i opracowanie klucza odpowiedzi | str. 118
Krok 4. Określenie właściwości testu i ostateczna selekcja pozycji testowych | str. 124
Rozdział 8. Wdrażanie testów sytuacyjnych | str. 128
Kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu kompetencyjnego testu sytuacyjnego | str. 128
Forma | str. 129
Możliwość oszukiwania | str. 132
Możliwość stworzenia banku dylematów umożliwiającego losowanie | str. 132
Przeznaczenie - czy tylko rekrutacja i selekcja? | str. 133
Narzędzia i metody uzupełniające | str. 134
Pytanie o powód wyboru danej reakcji | str. 134
Zastosowanie kompetencyjnych testów sytuacyjnych w rekrutacji i selekcji wyższej kadry menedżerskiej - studium przypadku | str. 135
Słowniczek pojęć | str. 141
Literatura cytowana | str. 149
Indeks | str. 155